„A fájl nem szinkronizálható, mert használatban van, vagy a hozzáférés megtagadva” üzenet jelenik meg a Synology Drive Clientben végzett fájlok szinkronizálása közben.

Módosítsa a fájl vagy mappa engedélybeállításait a számítógépen
A fájlok vagy mappák nem szinkronizálhatók, ha más alkalmazások használják őket, vagy ha nem rendelkezik megfelelő jogosultságokkal. Próbálja ki a következő módszereket a probléma megoldásához.
Windowshoz
- Kattintson a jobb gombbal a fájlra vagy mappára a Windows Fájlkezelőben, válassza a Tulajdonságok lehetőséget , törölje a jelet a Csak olvasható jelölőnégyzetből, és próbálja meg újra a szinkronizálást.
- Győződjön meg arról, hogy jelenlegi Windows felhasználói fiókja teljes írási-olvasási engedéllyel rendelkezik a Synology Drive Client helyi mappájához. A mappa engedélybeállításainak módosításához tekintse meg ezt a cikket . 1
- A LockHunter segítségével megtudhatja, melyik alkalmazás használja a fájlt. Letöltheti és többet megtudhat a LockHunterről a webhelyéről .
Machez
- Győződjön meg arról, hogy jelenlegi Mac felhasználói fiókja teljes írási-olvasási engedéllyel rendelkezik a Synology Drive Client helyi mappájához. A mappa engedélybeállításainak módosításához tekintse meg ezt a cikket .
- Győződjön meg arról, hogy a Synology Drive Client teljes lemezhozzáférési engedéllyel rendelkezik a Rendszerbeállítások > Biztonság és adatvédelem > Adatvédelem > Teljes lemezhozzáférés menüpontban .
Ubuntuhoz
- Győződjön meg arról, hogy jelenlegi felhasználói fiókja teljes írási-olvasási engedéllyel rendelkezik a Synology Drive Client helyi mappájához. A mappa engedélybeállításainak módosításához tekintse meg ezt a cikket .
Adja hozzá a Synology Drive Client programot a víruskereső program engedélyezési listájához
Ha meg szeretné akadályozni, hogy a víruskereső mechanizmusok zárolják a fájlokat, adja hozzá a Synology Drive Client programot és a szinkronizálási mappát a víruskereső program engedélyezési listájához.
Kerülje el ugyanazon fájlok egyidejű szerkesztését a szerveren és az asztali segédprogramban
Egyes alkalmazások zárolhatnak egy fájlt, amikor a fájlt megnyitják és elérik a kiszolgálóról, ami a Synology Drive Client segítségével történő szinkronizálás meghiúsulását okozhatja.
Ha több felhasználónak 2 szeretné engedélyezni, hogy szerkeszthesse ugyanazt a fájlt, amelyet szinkronizálnak, győződjön meg arról, hogy minden felhasználó ugyanarról a csatlakozási módról éri el (pl. csak a Synology Drive Client segítségével vagy csak a szerveren SMB-n keresztül).
Kerülje a folyamatosan elérhető fájltípusok szinkronizálását
Egyes fájlok természetükből adódóan folyamatosan elérhetők, például naplófájlok, virtuális lemezek és adatbázisok. Nem javasoljuk az ilyen fájlok szinkronizálását, mivel a Synology Drive Client segítségével történő szinkronizálás valószínűleg sikertelen lesz. A szinkronizálási probléma elkerülése érdekében próbálkozzon az alábbi módszerek valamelyikével.
- Számítógépén helyezze át a szinkronizáláshoz nem ajánlott fájltípusokat a szinkronizálási mappából. Alternatív megoldásként válasszon másik helyi mappát a szinkronizálási feladathoz.
- Állítsa be számítógépén a szinkronizálási szabályokat a Synology Drive Client alkalmazásban.
- Nyissa meg Synology Drive Clientjét, lépjen a Feladatok szinkronizálása elemre , válasszon ki egy feladatot, majd kattintson a Szinkronizálási szabályok > Fájlszűrő elemre a kizárt fájltípusok megtekintéséhez. Ha például nem szeretné, hogy az ios fájlkiterjesztés szinkronizálva legyen, írja be a *.ios karakterláncot a beviteli mezőbe, és kattintson a ” + ” gombra, hogy hozzáadja a listához.
- Nyissa meg a Synology Drive Client alkalmazást, lépjen a Szinkronizálási szabályok > Mappa menüpontra , és jelölje be a Mappaalapú szelektív szinkronizálást . Csak az itt bejelölt mappák szinkronizálódnak.
- Nyissa meg Synology Drive Clientjét, lépjen a Feladatok szinkronizálása elemre , válasszon ki egy feladatot, majd kattintson a Szinkronizálási szabályok > Fájlszűrő elemre a kizárt fájltípusok megtekintéséhez. Ha például nem szeretné, hogy az ios fájlkiterjesztés szinkronizálva legyen, írja be a *.ios karakterláncot a beviteli mezőbe, és kattintson a ” + ” gombra, hogy hozzáadja a listához.
- A Synology NAS-on állítsa be a felhasználói szinkronizálási profilokat a Synology Drive felügyeleti konzoljában. 3
- Jelentkezzen be a DSM-be, indítsa el a Synology Drive felügyeleti konzolt, kattintson a Beállítások > Felhasználói szinkronizálási profilok elemre , válasszon profilt, majd kattintson a Szerkesztés gombra . Ha fiókja szerepel az Alkalmazott felhasználók listáján, akkor a profil fájlszűrő szabályai vonatkoznak majd a fiókjára.
- Jelentkezzen be a DSM-be, indítsa el a Synology Drive felügyeleti konzolt, kattintson a Beállítások > Felhasználói szinkronizálási profilok elemre , válasszon profilt, majd kattintson a Szerkesztés gombra . Ha fiókja szerepel az Alkalmazott felhasználók listáján, akkor a profil fájlszűrő szabályai vonatkoznak majd a fiókjára.
Lépjen kapcsolatba a műszaki támogatással
Ha a fenti módszerek mindegyike sikertelen, forduljon a Synology műszaki támogatásához . Ehhez be kell jelentkeznie Synology-fiókjába. Ahhoz, hogy a Synology diagnosztizálhassa a problémát, győződjön meg arról, hogy tartalmazza a rendszernaplófájljait, a Synology Drive Client naplóját, valamint körülbelül 1-5 olyan fájl elérési útját és fájlnevét, amelyek nem szinkronizálhatók.
A Synology NAS rendszernaplófájlok beszerzése:
- Jelentkezzen be a DSM-be a rendszergazdák csoportjához tartozó fiókkal.
- Lépjen a Főmenü > Támogatási központ > Támogatási szolgáltatások menüpontra .
- DSM 5.x és 6.x esetén: A Napló generálás alatt jelölje be a Rendszer és Synology Drive Server jelölőnégyzetet , kattintson az Alkalmaz gombra , majd kattintson a Naplók generálása elemre .
- DSM 7.0 és újabb verziók esetén: A Napló generálás alatt jelölje be a Synology Drive Server jelölőnégyzetet , kattintson az Alkalmaz gombra , majd kattintson a Naplók generálása elemre .
Synology Drive Client naplók beszerzése:
- Számítógépén nyissa meg a Windows rendszertálcáját vagy a Mac menüsorát, és kattintson egyszer a bal gombbal a Synology Drive Client ikonra. Kattintson a jobb alsó sarokban lévő ellipszisre, és lépjen a Hibaelhárítás > Diagnosztikai napló exportálása menüpontra .
- A naplók lekéréséhez kattintson az Exportálás gombra . Alapértelmezés szerint a naplók a letöltési mappába kerülnek.