Synology NAS speciális felhasználói beállítások

A speciális felhasználói beállítások módosításához lépjen a Vezérlőpult > Felhasználó és csoport > Speciális menüpontba . Az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre.

Jelszó beállítások

A Synology NAS felhasználói számára beállíthatja a jelszóbiztonsági és -erősségi szabályokkal kapcsolatos beállításokat.

Az elfelejtett jelszavak visszaállításának engedélyezése e-mailben:

  1. Jelölje be a Nem rendszergazdai felhasználók számára az elfelejtett jelszavak visszaállításának engedélyezése e-mailben jelölőnégyzetet.
  2. Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez.
  3. Az „Elfelejtette jelszavát?” megjelenik a DSM bejelentkezési oldalon. A jelszó elfelejtése után a felhasználó rákattinthat erre a hivatkozásra, és megadhatja a felhasználónevét. Ebben az esetben a rendszer egy e-mailt küld ennek a felhasználónak, amely egy linket tartalmaz az elfelejtett jelszó visszaállításához.

Jegyzet:

  • Az opció engedélyezése előtt győződjön meg arról, hogy az e-mail adatok megfelelően vannak beállítva. Ehhez lépjen a Vezérlőpult > Értesítés > E-mail menüpontra , majd kattintson a Beállítás gombra az E-mail részben.
  • Ahhoz, hogy üzeneteket kaphasson a rendszertől, a felhasználóknak meg kell adniuk egy e-mail címet a fiókjuk felhasználói információk részében.
  • Az adminisztrátorok csoportjába tartozó felhasználók nem állíthatják vissza jelszavaikat ezzel a lehetőséggel.
  • A tartományfelhasználók nem állíthatják vissza jelszavaikat ezzel a lehetőséggel.
  • Az LDAP-felhasználók ezzel a beállítással visszaállíthatják a jelszavakat, amennyiben a Synology NAS LDAP címtárszerverként szolgál, és teljesíti a következő feltételeket:
    • Az LDAP-felhasználó nem lehet adminisztrátor, címtárüzemeltető, címtárfogyasztó vagy címtárkliens tagja.
    • Ha a Synology LDAP szerver Fogyasztó , a Szolgáltatónak meg kell felelnie a fent említett feltételeknek.
    • A végső Szolgáltatónak elérhetőnek kell lennie a felhasználó webböngészőjével, és engedélyezni kell az e-mail értesítéseit.
    • Annak elkerülése érdekében, hogy az elfelejtett jelszó visszaállítása hivatkozást más használhassa, a hivatkozásra arról az IP-címről kell kattintani, amelyen az elfelejtett jelszó kérése történt.

A felhasználók jelszavának megváltoztatására kényszerítése jelszó-visszaállításkor:

  1. Jelölje be a Jelszómódosítás kényszerítése, miután a rendszergazda visszaállította a felhasználói jelszót .
  2. Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez. Amikor a rendszergazda megváltoztatja egy felhasználó jelszavát, a felhasználónak a következő bejelentkezéskor meg kell változtatnia a jelszavát.

Jegyzet:

  • Ez minden felhasználóra vonatkozik, kivéve az aktuális felhasználót és a „vendég” fiókot.

A jelszóerősségi szabályok engedélyezése:

  1. Jelölje be a Jelszóerősségi szabályok alkalmazása jelölőnégyzetet.
  2. Igényeinek megfelelően jelölje be vagy törölje a következő lehetőségeket:
    • A felhasználó nevének és leírásának kizárása a jelszóból : A jelszó nem tartalmazhatja a felhasználónevet vagy a felhasználói leírást. Az UTF-8 kódolású karakterek azonban kizártak.
    • Vegyes kis- és nagybetűk szerepeltetése : A jelszónak kis- és nagybetűket is tartalmaznia kell.
    • Tartalmazzon numerikus karaktert : A jelszónak tartalmaznia kell legalább egy numerikus karaktert (0–9).
    • Tartalmazzon speciális karaktert : A jelszónak tartalmaznia kell legalább egy speciális ASCII karaktert (azaz ~ ` ! @ # $ % ^ & * ( ) – _ = + [ { ] } \ | ; : ‘ ” < > / ? , . és szóköz karakter).
    • Gyakori jelszavak kizárása : Kerülje a felhasználókat, hogy általános jelszavakat állítsanak be, például 123456 , jelszó , qwerty stb.
    • Minimális jelszóhossz : A jelszónak legalább a szövegmezőben megadott értéknek kell lennie. A hossznak 8 és 127 közötti számnak kell lennie.
    • Jelszótörténet : A jelszónak különböznie kell a korábban beállítottaktól, melyek számát itt kell megadni.
  3. Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez.

Jegyzet:

  • Az új jelszóerősségi szabályok csak új felhasználói fiók létrehozásakor vagy egy meglévő felhasználó jelszavának megváltoztatásakor érvényesek. A meglévő és az importált felhasználói fiókokhoz tartozó jelszavak mentesülnek az új jelszószabályok alól.
  • A jelszóerősségi szabályok módosításakor kiválaszthatja, hogy a következő bejelentkezéskor minden felhasználót jelszómódosításra kényszerítsen-e. Ez minden felhasználóra vonatkozik, beleértve a rendszergazdákat és Önt is, de nem a „vendég” fiókra.
  • A felhasználó nevének és leírásának kizárása a jelszóból , Vegyes kis- és nagybetűk szerepeltetése , Numerikus karakterek szerepeltetése és Minimális jelszóhossz (alapértelmezés szerint 8) opciók alapértelmezés szerint be vannak jelölve.
  • Ha be van jelölve a Jelszóerősségi szabályok alkalmazása jelölőnégyzet, a felhasználóknak nem üres jelszót kell beállítaniuk, még akkor is, ha a Minimális jelszóhossz nincs bejelölve.
  • A jelszavak erősségének növelése érdekében azt javasoljuk, hogy állítsa a minimális jelszóhosszt 8-ra, és engedélyezze az első öt lehetőség közül legalább hármat.

Jelszó lejárta

Növelheti a felhasználói fiókok biztonságát a jelszó lejárati funkcióval, amely arra kényszeríti a felhasználókat, hogy a megadott idő elteltével jelszót cseréljenek.

A jelszó lejárati ütemezésének beállítása:

  1. Jelölje be a Jelszó lejárat engedélyezése jelölőnégyzetet.
  2. A következő opciók konfigurálhatók:
    • A jelszó érvényességének maximális időtartama : Adja meg, hogy hány nap után járnak le a jelszavak.
    • A jelszó minimális érvényességi ideje : Jelölje be a jelölőnégyzetet a funkció engedélyezéséhez, és adja meg, hogy hány napig nem módosíthatja jelszavát a felhasználók számára.
    • Jelszó módosítására kéri a felhasználókat bejelentkezéskor a lejárat előtt : Jelölje be a jelölőnégyzetet a funkció engedélyezéséhez, és adja meg, hogy a jelszó lejárta előtt hány nappal a rendszer emlékeztetni fogja a felhasználókat a jelszavak megváltoztatására bejelentkezéskor.
    • Jelszómódosítás engedélyezése a felhasználóknak a lejárat után : Jelölje be a jelölőnégyzetet, hogy a felhasználók bejelentkezhessenek jelenlegi jelszavaikkal, amelyek lejárt, és módosítsák jelszavukat.
    • Lejárati értesítő e-mailek küldése : Jelölje be a jelölőnégyzetet, ha e-mailben szeretné értesíteni a felhasználókat a jelszó lejártáról.
  3. Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez.

Felhasználói kezdőlap

Engedélyezze a felhasználói otthoni szolgáltatást, hogy minden felhasználó számára személyes otthoni mappát hozzon létre, kivéve a vendég . Minden felhasználó hozzáférhet saját otthoni mappájához SMB, AFP, FTP vagy File Station segítségével.

A felhasználói otthoni szolgáltatás engedélyezéséhez:

  1. Jelölje be a Felhasználói otthoni szolgáltatás engedélyezése lehetőséget .
  2. Ha több kötet van, válassza ki, hová szeretné tárolni a homes mappát.
  3. Kattintson az Alkalmaz gombra .

Megjelenik egy alapértelmezett otthonok mappa. Ez a mappa tartalmazza az összes felhasználó saját mappáját. Csak a rendszergazdák férhetnek hozzá ehhez a mappához az összes felhasználó saját mappáinak kezeléséhez.

Jegyzet:

  • A helyi felhasználói otthoni szolgáltatás letiltása után a tartományfelhasználói otthoni szolgáltatás is le lesz tiltva.

A felhasználói kezdőlap szolgáltatás letiltása:

  1. Törölje a jelölést a Felhasználói kezdőlap szolgáltatás engedélyezése jelölőnégyzetből .
  2. Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez.

A felhasználói kezdőlap szolgáltatás letiltása után az otthonok megosztott mappája megmarad a rendszergazdai hozzáférés számára. A felhasználók újra hozzáférhetnek

Hozzászólások lezárva.