A speciális felhasználói beállítások módosításához lépjen a Vezérlőpult > Felhasználó és csoport > Speciális menüpontba . Az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre.
Jelszó beállítások
A Synology NAS felhasználói számára beállíthatja a jelszóbiztonsági és -erősségi szabályokkal kapcsolatos beállításokat.
Az elfelejtett jelszavak visszaállításának engedélyezése e-mailben:
- Jelölje be a Nem rendszergazdai felhasználók számára az elfelejtett jelszavak visszaállításának engedélyezése e-mailben jelölőnégyzetet.
- Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez.
- Az „Elfelejtette jelszavát?” megjelenik a DSM bejelentkezési oldalon. A jelszó elfelejtése után a felhasználó rákattinthat erre a hivatkozásra, és megadhatja a felhasználónevét. Ebben az esetben a rendszer egy e-mailt küld ennek a felhasználónak, amely egy linket tartalmaz az elfelejtett jelszó visszaállításához.
Jegyzet:
- Az opció engedélyezése előtt győződjön meg arról, hogy az e-mail adatok megfelelően vannak beállítva. Ehhez lépjen a Vezérlőpult > Értesítés > E-mail menüpontra , majd kattintson a Beállítás gombra az E-mail részben.
- Ahhoz, hogy üzeneteket kaphasson a rendszertől, a felhasználóknak meg kell adniuk egy e-mail címet a fiókjuk felhasználói információk részében.
- Az adminisztrátorok csoportjába tartozó felhasználók nem állíthatják vissza jelszavaikat ezzel a lehetőséggel.
- A tartományfelhasználók nem állíthatják vissza jelszavaikat ezzel a lehetőséggel.
- Az LDAP-felhasználók ezzel a beállítással visszaállíthatják a jelszavakat, amennyiben a Synology NAS LDAP címtárszerverként szolgál, és teljesíti a következő feltételeket:
- Az LDAP-felhasználó nem lehet adminisztrátor, címtárüzemeltető, címtárfogyasztó vagy címtárkliens tagja.
- Ha a Synology LDAP szerver Fogyasztó , a Szolgáltatónak meg kell felelnie a fent említett feltételeknek.
- A végső Szolgáltatónak elérhetőnek kell lennie a felhasználó webböngészőjével, és engedélyezni kell az e-mail értesítéseit.
- Annak elkerülése érdekében, hogy az elfelejtett jelszó visszaállítása hivatkozást más használhassa, a hivatkozásra arról az IP-címről kell kattintani, amelyen az elfelejtett jelszó kérése történt.
A felhasználók jelszavának megváltoztatására kényszerítése jelszó-visszaállításkor:
- Jelölje be a Jelszómódosítás kényszerítése, miután a rendszergazda visszaállította a felhasználói jelszót .
- Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez. Amikor a rendszergazda megváltoztatja egy felhasználó jelszavát, a felhasználónak a következő bejelentkezéskor meg kell változtatnia a jelszavát.
Jegyzet:
- Ez minden felhasználóra vonatkozik, kivéve az aktuális felhasználót és a „vendég” fiókot.
A jelszóerősségi szabályok engedélyezése:
- Jelölje be a Jelszóerősségi szabályok alkalmazása jelölőnégyzetet.
- Igényeinek megfelelően jelölje be vagy törölje a következő lehetőségeket:
- A felhasználó nevének és leírásának kizárása a jelszóból : A jelszó nem tartalmazhatja a felhasználónevet vagy a felhasználói leírást. Az UTF-8 kódolású karakterek azonban kizártak.
- Vegyes kis- és nagybetűk szerepeltetése : A jelszónak kis- és nagybetűket is tartalmaznia kell.
- Tartalmazzon numerikus karaktert : A jelszónak tartalmaznia kell legalább egy numerikus karaktert (0–9).
- Tartalmazzon speciális karaktert : A jelszónak tartalmaznia kell legalább egy speciális ASCII karaktert (azaz ~ ` ! @ # $ % ^ & * ( ) – _ = + [ { ] } \ | ; : ‘ ” < > / ? , . és szóköz karakter).
- Gyakori jelszavak kizárása : Kerülje a felhasználókat, hogy általános jelszavakat állítsanak be, például 123456 , jelszó , qwerty stb.
- Minimális jelszóhossz : A jelszónak legalább a szövegmezőben megadott értéknek kell lennie. A hossznak 8 és 127 közötti számnak kell lennie.
- Jelszótörténet : A jelszónak különböznie kell a korábban beállítottaktól, melyek számát itt kell megadni.
- Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez.
Jegyzet:
- Az új jelszóerősségi szabályok csak új felhasználói fiók létrehozásakor vagy egy meglévő felhasználó jelszavának megváltoztatásakor érvényesek. A meglévő és az importált felhasználói fiókokhoz tartozó jelszavak mentesülnek az új jelszószabályok alól.
- A jelszóerősségi szabályok módosításakor kiválaszthatja, hogy a következő bejelentkezéskor minden felhasználót jelszómódosításra kényszerítsen-e. Ez minden felhasználóra vonatkozik, beleértve a rendszergazdákat és Önt is, de nem a „vendég” fiókra.
- A felhasználó nevének és leírásának kizárása a jelszóból , Vegyes kis- és nagybetűk szerepeltetése , Numerikus karakterek szerepeltetése és Minimális jelszóhossz (alapértelmezés szerint 8) opciók alapértelmezés szerint be vannak jelölve.
- Ha be van jelölve a Jelszóerősségi szabályok alkalmazása jelölőnégyzet, a felhasználóknak nem üres jelszót kell beállítaniuk, még akkor is, ha a Minimális jelszóhossz nincs bejelölve.
- A jelszavak erősségének növelése érdekében azt javasoljuk, hogy állítsa a minimális jelszóhosszt 8-ra, és engedélyezze az első öt lehetőség közül legalább hármat.
Jelszó lejárta
Növelheti a felhasználói fiókok biztonságát a jelszó lejárati funkcióval, amely arra kényszeríti a felhasználókat, hogy a megadott idő elteltével jelszót cseréljenek.
A jelszó lejárati ütemezésének beállítása:
- Jelölje be a Jelszó lejárat engedélyezése jelölőnégyzetet.
- A következő opciók konfigurálhatók:
- A jelszó érvényességének maximális időtartama : Adja meg, hogy hány nap után járnak le a jelszavak.
- A jelszó minimális érvényességi ideje : Jelölje be a jelölőnégyzetet a funkció engedélyezéséhez, és adja meg, hogy hány napig nem módosíthatja jelszavát a felhasználók számára.
- Jelszó módosítására kéri a felhasználókat bejelentkezéskor a lejárat előtt : Jelölje be a jelölőnégyzetet a funkció engedélyezéséhez, és adja meg, hogy a jelszó lejárta előtt hány nappal a rendszer emlékeztetni fogja a felhasználókat a jelszavak megváltoztatására bejelentkezéskor.
- Jelszómódosítás engedélyezése a felhasználóknak a lejárat után : Jelölje be a jelölőnégyzetet, hogy a felhasználók bejelentkezhessenek jelenlegi jelszavaikkal, amelyek lejárt, és módosítsák jelszavukat.
- Lejárati értesítő e-mailek küldése : Jelölje be a jelölőnégyzetet, ha e-mailben szeretné értesíteni a felhasználókat a jelszó lejártáról.
- Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez.
Felhasználói kezdőlap
Engedélyezze a felhasználói otthoni szolgáltatást, hogy minden felhasználó számára személyes otthoni mappát hozzon létre, kivéve a vendég . Minden felhasználó hozzáférhet saját otthoni mappájához SMB, AFP, FTP vagy File Station segítségével.
A felhasználói otthoni szolgáltatás engedélyezéséhez:
- Jelölje be a Felhasználói otthoni szolgáltatás engedélyezése lehetőséget .
- Ha több kötet van, válassza ki, hová szeretné tárolni a homes mappát.
- Kattintson az Alkalmaz gombra .
Megjelenik egy alapértelmezett otthonok mappa. Ez a mappa tartalmazza az összes felhasználó saját mappáját. Csak a rendszergazdák férhetnek hozzá ehhez a mappához az összes felhasználó saját mappáinak kezeléséhez.
Jegyzet:
- A helyi felhasználói otthoni szolgáltatás letiltása után a tartományfelhasználói otthoni szolgáltatás is le lesz tiltva.
A felhasználói kezdőlap szolgáltatás letiltása:
- Törölje a jelölést a Felhasználói kezdőlap szolgáltatás engedélyezése jelölőnégyzetből .
- Kattintson az Alkalmaz gombra a beállítások mentéséhez.
A felhasználói kezdőlap szolgáltatás letiltása után az otthonok megosztott mappája megmarad a rendszergazdai hozzáférés számára. A felhasználók újra hozzáférhetnek